Strategia este „planul de luptă” realizat pe un set unic de atribute care diferențiază o firmă de concurenții săi și are ca rezultat profitul. (Richard Rumelt, Good Strategy. Bad Strategy)
1. Diagnostic.
2. Politica de ghidare.
3. Plan coerent de acțiune.
Lipsa uneia sau a mai multor principii duce la realizarea unui plan de acțiune „defectuos” cu un obiectiv care nu poate fi atins (sau cel mult poate fi atins într-o mică măsură).
1. Așa cum denotă cuvîntul „transformare” - acțiunea de a transforma și rezultatul ei - în transformarea digitală este necesară explicația în ce ne transformăm, cum și de ce.
2. Propunerea de valoare rezultată în urma transformării trebuie este un diferențiator față de competitori.
3. Pentru că este o schimbare crucială, adeseori la nivel de management este necesară o nouă mentalitate de lider.
Pe scurt, eliminarea unuia dintre principii duce la incertitudine, acțiuni necoordonate (haos), așteptări nerealiste în privința rezultatelor și, de cele mai multe ori, neîndeplinirea obiectivelor strategice.